New Brand launch…
Lifelong by Öllegård är ett familjeägt företag som drivs av Öllegård Lilja, med hennes dotter Liv Havander vid sin sida. Med ett starkt fokus på kvinnor präglas deras samarbete av omsorg, närhet och öppenhet. Deras mål är att skapa en gemenskap genom att erbjuda både funktionella och snygga kläder samt livsstilstips som främjar självkänsla och välmående.
Make Studios har tillsammans med Lifelong-teamet arbetat hårt för att förverkliga drömmen om ett varumärke som förenar träning och vardag för kvinnor. Där vi på Make Studios har stöttat i allt från produktion och organisation till logiskt samt e-handel. Nu är vi glada att meddela att deras hemsida är live – klicka här för att hitta dina favoriter och läs mer för att få en djupare inblick i Lifelong’s grundidé, tillväxtstrategi och vision!
Hur har iden bakom Lifelong växt fram?
Vad var er grundidé?
Öllegård är inte bara ansiktet utåt för Lifelong by Öllegård, utan även den passionerade grundaren av varumärket. Under tidigt 2000-tal började Öllegård utbilda sig inom gruppträning samtidigt som hon arbetade fulltid inom finanssektorn. Hon stimulerades av att få sina kunder att utvecklas och må bra av regelbunden träning och år 2015 blev hälsa och träning hennes huvudsyssla. Det dröjde inte länge förrän Öllegårds träningsfilosofi och livsstil hade gett henne en stark följarskara, särskilt i Saltsjöbaden där hon också bor. Nu erbjuder Öllegård coaching, personlig träning och gruppträning.
Lifelong vill slå ett stort slag för värdet av att få in träningen som en naturlig del av vardagen, ”Träning har varit min räddning, min energikälla och mitt sätt att klara av livets krav. Lifelong by Öllegård skapades för att jag vill dela med mig av den kraft och styrka som träningen har gett mig, till dig.”
På vilket sätt skiljer sig Lifelong från andra likande varumärken på marknaden?
Vi har en väldigt tydlig målgrupp; kvinnor varsom i livet. De flesta övriga aktörer på marknaden som erbjuder activewear för kvinnor marknadsför sig enbart mot unga kvinnor– Lifelong by Öllegård ska fylla detta gap, eftersom ålder bara är en siffra och strävan efter hälsa och stil är en livslång resa. Våra plagg är bekväma och stilrena, passar många kroppstyper, och är enkla att mixa och matcha. Därför tål de att bäras även utanför gymmet, vilket i sin tur gör det enklare att få in träningen i vardagen, allt i enlighet med Öllegårds filosofi.
Nu när ni är redo för lansering av Lifelong, hur har ni strategiskt planerat för att etablera ert varumärke?
Som de flesta start-up företagen måste vi till en början vara smarta med vad vi lägger pengar på. Till en början kommer vi ägna oss åt organiska strategier, dvs icke-betald marknadsföring. Lifelongs feedback-grupp, med några av Öllegårds närmsta träningskunder som medlemmar, är vårt huvudsakliga fokus för att skapa WOM, och även vår inspirationskälla. Så småningom kommer vi introducera fler marknadsaktiviteter; vi har har en hel del ideér.
På vilka platser kommer era kläder finnas tillgängliga för köp?
Just nu kan man köpa våra produkter på vår e-handel på lifelongbyollegard.se. Så fort vi ser en ökad efterfrågan kommer vi erbjuda Lifelongs produkter via utvalda fysiska återförsäljare, exempelvis mindre träningsstudios.
Vi på Make Studios ser fram emot att följa Lifelong by Öllegårds fortsatta tillväxt och utveckling!